Waarom een webwinkel?

Door ViaWebshop | Geplaatst op 22 May 2014

Een webwinkel is tegenwoordig een onmisbare manier voor bijna elke ondernemer om zijn of haar producten online te verkopen. Een webwinkel brengt vele voordelen met zich mee, zo heeft het ViaWebshop  zelfs een ingebouwde theme en apps store. Het wordt zo erg makkelijk voor u gemaakt! Of het nou om het bijhouden van de voorraad, het totaalbedrag aan BTW of de totale verkopen gaat, alles is tegenwoordig mogelijk.

Daarnaast vergen webwinkels ook aanzienlijk minder kosten dan een groot winkelpand, en is er geen grote investering voor het opzetten van een onderneming nodig. Met een webshop brengt u tevens makkelijk uw producten aan de man.

 

ViaWebshop heeft een super gebruiksvriendelijke beheer omgeving, waar u uw webwinkel kan beheren.

Het toevoegen van producten, pagina's en zelfs de lay-out kunt u allemaal aanpassen. Met het ruime aanbod van verschillende layouts en apps is het voor elk type onderneming mogelijk een webwinkel te starten.

Dit betekent dat u het systeem kan kiezen wat bij u past. U bent dus niet afhankelijk van andere bedrijven, wat ervoor zorgt dat u uw webwinkel kunt beheren hoe, wanneer, en waar u maar wilt. Met kortingsacties, die via het couponsysteem kunnen worden ingevuld, creëert u extra voordelen voor klanten zodat ze zich sneller aan u zullen binden. Hierbij komt nog een groot voordeel aan bod: het maakt niet uit waar in Nederland of Europa de klant woont. Het product komt toch wel bij hem of bij haar via de bezorgdiensten.

Uw webwinkel kan gratis geheel naar wens ontworpen worden, waardoor de lay-out dus op uw onderneming wordt toegepast. De betaaldiensten zijn tegenwoordig moeiteloos te activeren in een webwinkel, dus betalingen via iDeal en PayPal verlopen zonder probleem en er bestaan zelfs mogelijkheden voor een koppeling met onder andere PostNL.

 

 

 

 

 

 

 

Om de strijd met uw concurrenten bij te kunnen houden, zowel op regionaal als op landelijk niveau, is het belangrijk om uw producten online te kunnen aanbieden. Volgens Thuiswinkel.org zal het aantal webwinkels in 2015 al meer dan 45.000 zijn, wat alleen al de trend van het online winkelen laat zien. Nederlands zullen de komende jaren steeds meer hun producten online kopen en de fysieke winkel meer en meer links laten liggen. Met een webwinkel doet u dus ook gelijk een investering in de toekomst van uw onderneming!

Uiteraard hangt het van uw branche af in welke mate een webwinkel op landelijk of regionaal niveau interessant zal zijn en succesvol zal worden. Als uw producten echt op de lokale markt zijn gericht in uw gemeente, is het niet interessant om in te zetten op de landelijke markt. Voor een niche is dit echter weer anders, de producten zijn exclusief en moeilijker te krijgen. Dit brengt ook voor uw ranking in Google grote voordelen met zich mee: de kans dat uw webwinkel sneller wordt gevonden en meer klanten krijgt wordt groter met een webwinkel op landelijk niveau. U breidt op deze manier uw bekendheid op een groot niveau uit, wat alleen maar positief kan uitpakken voor uw onderneming.