3 Tips om klanten te binden aan je webshop

Door ViaWebshop | Geplaatst op 9 June 2014

Zo kun je klanten binden aan jouw webshop
Wil je graag klanten binden aan je webshop? Dit kan op een heel eenvoudige manier. We geven je drie tips hoe je dit het beste aan kunt pakken. Het doel van een eigen webshop is dat je klanten aan blijft trekken. Je wilt graag een klantenbestand opbouwen door nieuwe klanten aan te trekken. Het is daarom goed dat je hier aan gaat werken en dat ook blijft doen, maar heb je enig idee hoe je klanten aan kunt trekken voor je webshop? We geven je graag een aantal tips, zodat je weet hoe je klanten aan je webshop kunt binden. Nieuwe klanten werven is prima, maar zorg er tevens voor dat de oude klanten (tevreden) blijven.

Klanten binden aan je webshop, zo pak je dat aan:
De eerste manier om klanten te kunnen binden aan je webshop is middels social media. Steeds meer mensen maken gebruik van social media en dan kun je denken aan bijvoorbeeld Facebook en Hyves. Mensen praten hier echt over allerlei zaken en ook over jouw producten. Daarom is dit de plaats waar je ook zeker bekend moet zijn, zodat klanten ervaringen kunnen delen en er voor kunnen zorgen dat andere mensen ook interesse krijgen in je producten. Hierdoor wordt jouw naamsbekendheid en die van je producten ook groter. Je kunt je klanten ook bedanken via social media. Dit kun je bijvoorbeeld direct na de aankoop doen. Maar je kunt je klanten ook na een tijdje bedanken en een mail sturen of via social media een nieuwtje vertellen of een belangrijke mededeling doen over je producten enz.

 

 

 



Webshop tips
De volgende tip is van groot belang: zorg ervoor dat het gemakkelijk is voor je klanten om je webshop te vinden en dat het aantrekkelijk is om er producten te kopen. Dit kun je op een aantal manieren realiseren, zoals trouwe klanten korting aanbieden en ook gebruik maken van een eenvoudige webwinkel waar klanten van alle gemakken worden voorzien en waar regelmatig zeer aantrekkelijke acties te vinden zijn. Als klanten het gemak ervaren en kunnen profiteren van mooie aanbiedingen dan komen ze graag terug. In sommige webshops gaat een bestelling plaatsen wel eens moeilijk en dan zit snel bestellen er niet in. Daarom is het beter dat je je inleeft in je klanten, wat zou jij graag willen zodat het je gemakkelijk wordt gemaakt? Een gemakkelijk systeem wat voor iedereen duidelijk en toegankelijk is, daardoor kun je je klanten aantrekken en behouden.

Nog een laatste tip om je klanten te binden aan je webshop
Het gaat er om dat je de wensen van je klanten kent. Je kunt vragen wat je klant wil en daar kun je dan rekening mee houden. Het ligt natuurlijk aan de leeftijd, het inkomen maar mensen hebben allemaal eigen behoeften en verwachtingen en als je deze kent kun je hier op inspelen. Je kunt je richten op een bepaalde doelgroep met je webshop, maar je kunt ook zorgen dat er voor alle leeftijden wat te vinden is. Daarom is het goed dat je je daarin gaat verdiepen en precies weet waar zij van houden. Bekijk daarom nu wat jouw opties zijn om klanten aan te trekken voor je webshop en deze te binden aan webshop. Je maakt het jezelf een stuk gemakkelijker als je bovenstaande tips gaat gebruiken! Het gaat er om dat de klant zich op zijn of haar gemak voelt in jouw webshop en dit heb je deels zelf in de hand om dat voor elkaar te krijgen.